Monday, February 7, 2011

[FTS] 11

"tak sangka ek si nad uh puteri.nak sangat jadi PM tup tup up sikit jadi puteri," ujar Afnan.masih tidak percaya dengan kenyataan.
"tahu tak pe.aku ingatkan fawh main-main ke apa," ujar Amir.
"heeeeeeeee..tula pasal.fawh da viva uh bukan betul sangat pon.aleh-aleh,real pulak announcement uh," balas Eyi pula.
"dahlah..baik korang tolong aku masak.lagi bagus," sampuk Feeq.
"kau nak masak apa feeq?"
"resipi ayam masak merah yang aiman buat mase dia kat cairo dulu uh," balas Feeq.

------------

"Naqi,, roti da siap?" fa bertanya.
"dah," balas naqi ringkas.
"nas,, kau nak jugak tak?" fa bertanya.nas hanya menganggukkan kepalanya.
"okeh.nas pon sama.kau pack kan ar.nanti aku datang dengan nas," ujar fa kepada naqi.
"okeh bos."

-----------

"konfem ek tarikh uh?"
"konfem"
"abah cakap apa?"
"abah kata okey je.cuma dia macam pelik."
"apa yang peliknya?"
"entah abah uh.oh ya..abah tanya awak, duit cukup tak?"
"cukup aja.saya simpan dari saya kat Cairo dulu"
"ohh..ok"
"ala..hantaran awak bukan mahal sangat pon"
"hoho..ok"

------------

"eju..camne ek?" fa bertanya.
"ntah ek.eju pon taktau camne," balas eju.
"er...tapi..."
"hurm..takpe takpe.nanti eju adjustkan," ujar eju.

----------

di suatu sudut,, eyi sedang duduk termenung.Afnan datang lalu duduk disebelah.mereka terdiam.kenapa ya?

"korang berdua nih dah kenapa?" tanya amir, pelik.
"mak ayah suruh kawin cepat," balas Eyi.
"hah?? biar bena," ulas amir.
"ini adalah benar," balas Afnan perlahan.
"ala...rileksla.kawin je.bukan ape pon," ujar Amir sebelum ketawa kecil.

budak budak ni pelik.baru suruh kawin cepat dah pelik pelik.

No comments:

Post a Comment