Monday, January 31, 2011

[FTS] 4

(Setelah si zufayri, arep dan syafeeq tak mahu pergi ikut Afiq. Maka si pene lah mangsanya~)

Si Afiq bawa aku ke dalam Tasik Titiwangsa? Dengan mataku tertancap ke arah pusingan roda gergasi ditengah-tengah tasik nuuuuun arah barat sana..

"apakehal kau bawak aku kat tempat demand camni?" sudah gilakah?
"suka hati mak bapak aku la."
"mak bapak kau bukan aku.mind your langguage dude."
"iyo le. " kaki berjalan ke dalam kawasan permainan.

Afnan nampak ada dua ke tiga lelaki yang kelihatan sebaya dengannya. Siapakah pula si Afiq bawa aku ketemu ini.

" Afnan." tangan didepa Afiq menunjuk ke arah lelaki afnan itu.
"afnan, ni Aiman and Faiz. Hujung tu.. Idham and chinese tu kau paham-paham lah."
aku angguk satu persatu sampai ke muka chinese tu. "aku tak paham. siapa dia?"

Yang lain dah start sengih busuk. Afiq membetulkan anak tekak. "Itu Hadi."
"ooh.." eh? " apa kau cakap?"

"Hadi." Aku pandang dia tak berkelip. "Lorh. kau Hadi?"
Si Hadi just angguk biasa. Malas nak meng-intro-kan diri secara melebih-lebih cukup kaw-kaw siku lipat je.

Selama 35 minit begitu, aku dan Afiq just bercakap jalan-jalan kat sekeliling Tasik sebelum si Dehe belanja makan kat Restoran Nelayan dalam Tasik Titiwangsa ni.

"Adeh, kenyang giler.." muka tak tahan merahnya si Afnan ni getus Afiq.
"ni nak hantar ke rumah sewa kau ngan yang lain ke atau nak gi rumah aku kat jalan Cheras tu." Mata Afiq melilau melihat cermin sisi kereta.
"mana-mana ajela. aku dah letih nak tidur."
"hish." desis si Afiq sebelum handphone bunyi.

"mana kau? aku tak nampak!" si Kyna bising disebelah gegendangnya.
"aku dah balik."
"celaka! abes. aku ni camne?"
"ala.. kan si Fa, Bihah dan sape lagi kan.. ramai nak join kau."
"pulak. aku belasah kau karang. Letih ni nak lalu pon pin pon je woi."
"kau naik kereta eh"
"tak naik kuda kepang. boleh sampai ooo.. ke pluto."
"bnyak la kau kepang."

si afnan dah start pegang perut. "yang kau ni pesal?" Afiq kerut dahi seribu line.
Handphone di off secara tak sengaja.
"sakit."
"period?"
"otak mu, sakit nak buang air besar."
secara pantas pusingan membelok kekiri Afiq ambil dengan memusing streng dengan laju.
"HOI!" mata Pene(afnan) membuntang besar. Tapi si Afiq buat muka koolio. Tepat-tepat dah berhenti depan pintu masuk 'Mesra'. Si Pene lipat maut pandang si Afiq.

"Kau nak hantar aku ke tandas kok ye pun tak payah berhenti depan-depan kedai Mesra Petronas ni woi!"
"kau ni bising lah. karang membusuk kereta yang aku pinjam dari arep ni. baik kau keluar cepat."
Afnan keluar pantas menutup pintu dengan sekali dentuman sebelum cabut lari ke belakang stesen.

"gila betul, tutup punya kuat. Nak mampus ke aku hantuk kat pintu kereta ni?" ujar Afiq sambil geleng. Tangan mencari nombor Kyna yang dia Off kan tadi.

"sorry, tadi aku.."
gelakan berterabur dihujung talian. Ceh, dah ada partner ladies aku pun senang dilupakan..


(*)

syafeeq duduk memandang ke siling putih. "bosan giler beb."
ditala ke arah kanan dan kemudian ke kiri. Si Zufayri tengah kerja, si Arep pon lebih kurang sama. Aku ni ada kerja tapi amik MC hari ni.
letih siod. memikirkan hal yang banyak dalam kepala.

(HAL ITU ADALAH KUCING BARUNYA)

"assalamualaikum!"
"walaikumsalam." jawab pun antara tak atau menyahut.
"giler dahsyat!" dibaling botol air ke atas sofa hitam.
"pesal?" stress kebosanan makin menghilang sikit demi sikit, setelah dalam rumah ni dah muncul makhluk lain selain dari aku.

"Afiq, bawak kereta macam nak race pastu sangkut kat betul-betul depan kedai Mesra tu.. gila betul." Afnan geleng kepala.

"la.. ingat kan apa."
"hehe. tu la aku ajak hang tak mau ikut feeq, aku jumpa si Faiz dan Aiman."
"Aiman?"
"ha ah, student Cairo tu la. Pastu si Dehe dengan Hadi." Dia angkat kening dua sekaligus.

"ceh. best ke?" Syafeeq kemudian landing baring beralas lengan.
"fuh.. lagi satu, kitorang nak jumpa Kyna. Dia lambat sampai. Kitorang blah dulu."

"Kyna? sape?" Syafeeq buat muka blur 30 sen.
"alah.. si specky tu!" Afnan buat mata besar. Gila si syafeeq tak kenal punya lama dulu berforum.

"specky? berapa ramai yang aku kenal pakai specky. kau buat lawak ker?"
"tak lah! Kyna.. K Y N A."
"oh! Kyna tu.. pesal tak cakap KYNA, sebab aku dengar macam kina."
"Otak mu."

(p/s: aku dah edit. hahahha. kasi sama sikit. susah dowh. ==' tgh matching2 kan nie)

No comments:

Post a Comment