Monday, January 31, 2011

[FTS] 5

“Yop!” Nad panggil.

“ha?” angkat kepala.
“sape tu Yop? Awek kau ke?” member sebelah angkat kening.

“akan datang insyaAllah.” Yer.. kalau dia tak makan kepala aku.
“Yop! Aku tak tau kau kerja sini..” ditala pandangan ke atas.



ANIMUS RESORT.

“wei.. sejak bila kau bukak perniagaan hotel?”
“sejak dulukala..” tangannya masih memegang kotak besar.

“kau datang dengan sape?” memandang kebelakang nad. Macam ada ramai je perempuan kat belakang tu..

“pesal? Kau nak ngorat ke?” nad dah start menyingsing lengan.
“tak de ar. Aku tak cakap pun kau dah cakap. So bukan aku cakap.”

“heh?” tarik nafas. “itu si pqah, areefah, ainu dengan eida dan adalah dua ke tiga kawan-kawan die.. aku tak kenal sangat.”

Si Yop angguk kepale tanda faham. Sedang dia ingin pergi, si nad buat tangan isyarat tunggu. “pesal?”

“voucher discount mana?”

--------

Katil dua, bilik empat campur katil dua jadi lapan. “kan?”

Si Ainu buat muka pelik. “pesal?”
“takde berimaginasi sekejap.” Pqah bercakap seorang diri.

“sudah gilakah dia?” Ainu tunjuk ke arah Pqah sambil pandang efa.

“oi! Tab mandi dah penuh sape nak berendam?”
“aku!!” Eida dah lari ke dalam.

“cepat aje.. aku baru nak start melangkah.” Efa buat riak kagum.

“weh aku boooooSsssaaaaannn!” nad dah lempar diri atas katil.
“hoho. Aku pon.” Ainu angguk setuju. Resort ni macam hampeh. Sungguh Yop tak reti design. Kaler tak matching. Ainu angguk tanpa sedar.

"yang kau angguk nape ainu?" efa tanya pelik.
"tu.. kaler tak match."
"ha ah.. patut nya kaler purple ke.. cam chantek sikit." si nad buat lagak macam juri professional.

"tak aku suka kaler merah. macam cute sikit." Pqah bernada serius.
Apakah sekarang kita berada dalam pertandingan kaler mengkaler kah? Efa buat muka tak percaya. Sudah pulak kawan-kawan aku ni.. seorang demi seorang bercakap pasal kaler. tanpa henti selama 10 minit.

"dah?" efa bertanya.
"oo.. sebenarnya belum tapi dah la kot." nad angguk.
"ha ah same disini." pqah berucap.

"apa-apa aje la. sat lagi kol 1.40 petang, dah buleh makan petang seh kat bawah tu." Ainu tarik efa.
"okey-okey. tunggu eida keluar jap."

-----------------------------------
ditangan terdapat roti dalam bungkusan tertera :
KEDAI ROTI NAQIUDDIN
taste better than any others


“pelik betul. Cepat gila abes stok.” Si nas pelik pastu pandang fa.
“fa! Bila nak amik kat kedai naqi lagi?”

“aaaaa… tunggu la.. sok.. ehe”
“alaa.. tak boleh tinggal 2 keping lagi.”

“adeh. Okey-okey kita amik sekarang,”



Di dalam kereta.
“semalam si Ainu kol aku.” Nas membuka bicara.
“suruh gi Animus Resort. Aku macam pernah dengar la nama tu.” Nas garu dagu.
“animus resort?” Fa bertanya pada diri.

“mana ada. Tak pernah dengar la..”
nas angguk. “tapi serius diorang ajak siap bagi invitation ni.” Ditunjuk kertas semacam planner nak gi kenduri kahwen.
“hurm. Lepas amik roti kita chow gi sana.”
Nas angguk “kool”.

2 comments: