Wednesday, December 14, 2011

(4)

Fairuz menyelak buku di hadapannya. Tangan kanan mencapai pen highlight sementara tangan kiri mengacau kopi . mata tertumpu kepada tulisan tangan yang ada dihadapannya. Dia perlu membuat background reading sebelum menghadiri kelas. Tips itulah yang selalu abah berikan sejak di bangku sekolah.

“fairuz?” satu suara menjengah.
“yes, what can I do for you?” fairuz mengangkat muka dan melihat wajah si pemanggil.
“ingat saya lagi? Azizan,” ujar pemilik suara tersebut sebelum dengan selambanya duduk di hadapan fairuz.
“mind me sitting here?” Tanya Azizan bila mana Fairuz tetap tekun menghadap bukunya.
“nope,” fairuz meneruskan pembacaan.
“thanks for the other day,” ujar Azizan.
“welcome,” balas Fairuz sebelum mengangkat mukanya.
“saya…..”
“kenapa dengan awak?” Fairuz bertanya sebelum mengalihkan bukunya ke tepi dan mula focus terhadap perkara yang Azizan hendak sampaikan.
“really wanna say thanks for the other day. Kalau awak tak ada,mungkin saya dah pun jumpa penjaga neraka sekarang ni,” ujar Azizan perlahan.
“nahhh…it’s okay. Saya Cuma jalankan tugasan yang ada di depan mata,” balas Fairuz sebelum mula memasukkan bukunya ke dalam beg.
“awak…ada kelas?” Tanya Azizan. Fairuz mengangguk.
“kalau saya nak jumpa awak lagi macam mana?” Azizan bertanya lagi.
“tempat biasa, around 5pm,” balas Fairuz sebelum mengzip begnya, bersiap untuk ke kelas.
“oh..okay.thanks again,” ujar Azizan sebelum Fairuz bangun dari tempat duduknya.
“welcome. Jangan buat lagi macam hari tu,” balas Fairuz.senyuman dihadiahkan.

No comments:

Post a Comment